الأحد، 25 نوفمبر 2007

ياريتنى كنت لسه صغير


زمان لما كنت صغير وكان يبقى عندى واجب كتير
أو لما أكون زهقان من المرسة علشان بتخلينى أصحى بدرى
كنت بقول إمتى بقى أكبر وأدخل الجامعة وأخلص علشان أستريح من الواجب ومن المدرسة ومن الصحيان بدرى كل يوم
ومرت الأيام ولقيت نفسى مرة واحدة عندى عشرين سنة
وخلاص فى أخر سنة ليا فى الجامعة
وخلاص معدش عندى واجب كتير يقرفنى
لكن بقت فى حاجات كتير تانية بتضايقنى وتقرفنى
ياريتنى كنت لسه صغير
باخد واجب كتير
بصحى كل يوم بدرى
أفطر وأشرب اللبن
وأحضر الجدول بتاع النهاردة
وأقف فى طابور الصباح
وأروح أصلى الجمعة مع والدى
وأحضر حلقة الأشبال
مع الأستاذ عبدالرحمن
وأروح اليوم الرياضى
وألعب بالكورة البلاستيك

هناك 4 تعليقات:

أسامة مرسي يقول...

اليأس أول الطريق نحو الهاوية
الله بارك في دنيا الناس يا عبدالعزيز ليسعوا الى رضاه
اتقي الله واصبر

صريح أوي يقول...

إييييه يابني .. يانهار ابيض .. مالك كده زهقان من حياتك .. ومن إخوانك ومن كل اللي حوليك.. انا يابني خايف عليك ..
بجد اصبر شوية وبلاش روح الياس دي لأحسن في يوم نقوم مانلاقيش عبد العزيز هنقول بقي مين اللي هايقرفنا في عيشتنا ما نلاقيش ..
فرصة طيبة اديلك فيها نصيحة
استعن بالله ولا تعجز
وحاول من رفع إيمانياتك واستيعاب إخوانك الاصغر منك.وقدم لهم المثل والقدوة
جزاكم الله خيرا

عبالعزيز يوسف لسه بحلم يقول...

أخى الغالى أسامة مرسى بجد شرفتنى
هو الموضوع مش موضوع يأس
لكن الواحد مننا عزيمته بتزيد وتقل

عبالعزيز يوسف لسه بحلم يقول...

شكرا أخى صريح أوى على مرورك الكريم
لأ فعلا شكلك صريح قوى